Återbetalnings- och returpolicy

1. Om Glowly 

  •  Företaget har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är  Isafjordsgatan 30A, 164 40 Kista. 
  •  Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till  [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi  av oss inom kort.

2. Beställning 

  •  När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris,  fakturerings- och leveransadress. 
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via  e-post till [email protected] 

3. Leverans 

  •  Våra normala leveranstider är 1-3 dagar. OBS! Beställningar lagda på  helger skickas tidigast på måndagen efter. 
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat  dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress:  [email protected] 

4. Priser 

  •  Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25%  moms. 
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från  leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på  felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. 

5. Ångerrätt 

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars  ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har  beställt. 

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss  [email protected] i ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller  framgå klart och tydligt.
  •  Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter  ångermeddelandet returnera produkterna till oss. 
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur,  produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig  förpackning. 

5.2 Ångerrätten gäller inte vid: 

  •  Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats  (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  •  Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning  och där förseglingen har brutits av dig. 
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller  har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. 
  •  Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. 
  •  Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel. • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. 
  • Produkter som inte är plomberade omfattas inte av returrätt eller  ångerrätt. 
  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här. 

6. Reklamation och klagomål 

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten  ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet  med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.  Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en  defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har  upptäckts. 

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation? 

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där  du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en  beskrivning av felet. 
  •  Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande  produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med  gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid  godkända reklamationer. 
  •  Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att  varan inte är felaktig i enlighet med gällande  
  • konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från  Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. 

7. Ansvarsbegränsning 

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av  produkten. 
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av  omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa  omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,  myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från  leverantör.
  •  Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på  
  • produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör  och andra faktorer utanför vår kontroll. 

8. Produktinformation 

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt  slutförsäljning av produkter. 
  • Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende  då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm,  fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att  exponera produkterna så korrekt som möjligt. 

9. Information om Cookies 

  •  Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i  integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen  i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.  Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få  spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att  ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer  information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida. 

10. Personuppgifter 

  •  Genom att handla hos Hårpunkten accepterar du vår  
  • dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi  värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter  än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller  vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. 
  • Glowly är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du  lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för  att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat  nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa  marknadsföringen åt dina individuella behov. 
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med  dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter. 

10.1 Vad är en personuppgift? 

  •  En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan  hänföras till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi? 

  •  För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat  till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn,  adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. 
  •  Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla  dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för  att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen. 

10.3 Rättslig grund 

  • I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja  avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter  samtycke från dig. 

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket  syfte? 

10.4.1 Betalleverantör 

  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det  som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och  telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även  personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna  genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De  betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Kortbetalning. 

10.4.2 Fraktbolag 

  • För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi  dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med  fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med  fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord. 

10.4.3 Nyhetsbrev 

  • Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn  och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla  dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.  Vi använder ( ? ) för utskick av nyhetsbrev. 

10.5 Rätten till tillgång 

  • Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss.  Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

10.6 Rätt till rättelse 

  • Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera  information som är bristfällig. 

10.7 Rätten att bli glömd 

  • Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få  undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för  att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt  bokföringslagen). 

10.8 Ansvarig för dataskydd 

  • Hårpunkten är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i  webbutiken och ser till att reglerna efterföljs. 
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information  som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. Vi  använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med  säte i Helsingborg. 

11. Ändringar till de Allmänna  Villkoren 

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren.  Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De  ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök  på webbplatsen. 

12. Tvist och lagval 

  •  I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets  kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna  Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än  Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens  plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr 
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande  tvistlösningsorgan. 
  •  Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor  ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag
Shopping Cart